Start To Learn Programming

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۲
فروردين

نمایی از بخش های مختلف نرمه افزار cpu-z

(این نرمه افزار سیستمی کوچک برای فهمیدن از اطلاعات و مشخصات سخت افزار سیستم است)

 

  • محمدرضا غنیمتی
۲۲
فروردين

راهنما: کابل و پورت ساتا (SATA) چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آشنایی با کاربرد کابل SATA ، معنی و انواع ساتا چیست؟

What is SATA Cable? What are different types of SATA Cables

SATA مخفف چیست؟ SATA، به معنی سریال کایل ATA است که بطور کلی این دو کلمه مخفف Serial Advanced Technology Attachment است، این نوع کابل یک استاندارد IDE است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ برای اتصالات دستگاه هایی مانند درایو نوری و هارد دیسک به مادربرد های اضافه شد.

  • محمدرضا غنیمتی
۲۲
فروردين

برنامه نویسی Back End چیست؟ مهارت‌ها و زبان‌های لازم برای برنامه نویسان بک اند

اکثر برنامه نویسان وب در دو دسته بک اند و یا فرانت اند جای می‌گیرند. اگر شما به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی شده‌اید ممکن است با این اصطلاحات آشنایی نداشته باشید. برای اینکه با کار برنامه نویس بک اند آشنا شویم ابتدا باید بدانیم که Backend چیست و تفاوت آن را با فرانت اند (Front-End) درک کنیم. پس اگر علاقه‌مند هستید که بیشتر در مورد این عبارات بدانید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

  • محمدرضا غنیمتی
۲۰
فروردين

برنامه نویسی فرانت اند چیست؟

آیا کنجکاو هستید که بدانید برنامه نویسی فرانت اند چیست؟ شاید شما هم از جمله افرادی باشید که بارها عبارات فرانت اند و بک اند را شنیده‌اید ولی معنی و مفهوم آن‌ها را نمی‌دانستید. اغلب برنامه نویسانی که در حوزه‌ی وب کار می‌کنند، این سوال را از یکدیگر می‌پرسند: برنامه نویس بک اند هستی یا برنامه نویس فرانت اند؟

برای اینکه بدانید برنامه نویسی فرانت اند چیست و برنامه نویس Front End کیست، ابتدا باید بدانید که Front end چیست؟ ما در این مقاله، برنامه نویسی فرانت اند، موارد مورد نیاز برای یادگیری آن و تفاوت‌های برنامه نویس فرانت اند با سایر حوزه‌ها را توضیح می‌دهیم. پس در ادامه‌ی این مقاله، با وب سایت آموزش برنامه نویسی سون لرن همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

  • محمدرضا غنیمتی
۱۶
فروردين

تمرین هایی در محیط ای  idle پایتون همراه با تصویر کد وا جرای

 

تمرین 1 :مشخص کردن زوج و فرد و صفر بود عدد.

  • محمدرضا غنیمتی